Oranjekade Helmond

Langs de Zuid-Willemsvaart in Helmond is het een drukte van jewelste. Het project om 269 woningen te realiseren is in volle gang.

BanBouw is druk bezig met het bouwen van nieuwbouw en deels het ombouwen van oude heren- en pakhuizen tot moderne stadswoningen, studio’s en penthouses. SMT Betontechniek is gevraagd om betonreparatiewerkzaamheden uit te voeren op het project.

De herstelwerkzaamheden van SMT Betontechniek zijn vooral gericht op de hijskommen van de prefab betonplaten en trappen. De diepere gaten worden eerst gevuld met een cementgebonden gietmortel en na uitharding worden de hijsvoorzieningen van de betonplaten op twee manieren afgewerkt. De eerste methode is het inlijmen van speciaal vervaardigde tegels met een reliëf identiek aan de rest van de balkonplaat. De tweede methode is het handmatig afwerken van de eindlaag met gebruik van een contourmal.

Naast de hijskommen worden ook diverse betonschades en ondersabelingen hersteld volgens de BRL 3201 CUR 118. Dit gebeurd op aanwijzing van de uitvoerders ter plaatse. De werkzaamheden lopen verspreid over meerdere fases en gaan de komende weken nog door.

 

Oranjekade Helmond - SMT Betontechniek

Meer weten over dit project?

Heinz Golsteijn

Senior Uitvoerder


0651302193

Uitbreiding Verdeelstations Hoogspanning

TenneT wil de transportcapaciteit verhogen tussen twee stations voor een efficiëntere en betere afhandeling van de toenemende vraag naar energie. De velden op de stations zullen aangepast worden om deze grotere capaciteit aan te kunnen.

Het omvat het versterken van bestaande infrastructuur en het toevoegen van nieuwe componenten, zoals transformatoren en schakelapparatuur. Deze uitbreiding en verbetering zal zorgen voor een betere energie-afgifte en een toekomstbestendige infrastructuur voor de netbeheerder TenneT. Als gevolg van het vergroten van de transportcapaciteit van de hoogspanningslijn dienen ook de velden op de stations geschikt gemaakt te worden voor deze grotere transportcapaciteit.

Om de transportcapaciteit te verhogen tussen beide stations, zal er veel werk moeten worden verricht aan de bestaande betonconstructies. Hierbij zullen betonreparaties moeten worden uitgevoerd en een groot aantal voetplaten moeten worden ondersabeld.

De nieuwe constructie voor de hoogspanningslijn zal geplaatst worden op de bestaande poeren, waarbij nieuwe voetplaten gebruikt worden. In sommige gevallen is de ruimte tussen de voetplaat en de poer zo klein dat deze niet gevuld kan worden met cementgebonden ondersabelingsmortel. In dit geval zal de poer afgedicht worden en zullen de holle ruimtes gevuld worden met een kunsthars door middel van injecteren.

De betonschades zullen volgens de BRL 3201 CUR 118 hersteld worden en het injecteren zal volgens CUR 119 worden uitgevoerd. De werkzaamheden zullen over een aantal fases worden verdeeld en zullen nog meerdere maanden duren.

 

Meer weten over dit project?

Marco de Ruiter

Projectleider


0627458757

Benieuwd naar alle andere projecten van SMT Betontechniek?

Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving.

Ontdek Onze Projecten