Betonbescherming

Wij hebben alles in huis om schade te voorkomen en levensduur te verlengen.

Voorkomen is beter dan genezen. SMT Betontechniek heeft alles in huis om schades in ondergronden en beton te voorkomen.

Het doel van betonbescherming is om het indringen van schadelijke stoffen in het betonoppervlak te verminderen, te voorkomen en de levensduur te verlengen.  Denk hierbij bijvoorbeeld aan het impregneren van beton, aanbrengen van beschermende coatings, slijtlagen, dampdoorlatende of juist volledig afsluitende systemen.

Coatings

Denk bij coatings aan een afwerkingslaag om bijvoorbeeld beton van een bescherming te voorzien. Het gaat hier om het beschermen tegen invloeden van buitenaf zoals chemicaliën, dooizouten of vervuiling.

Slijtlagen

Bij een slijtlaag brengen we een conserveringslaag aan op asfalt, beton, staal en hout om scheurtjes en oneffenheden te dichten. Meestal bestaat deze laag uit een onderlaag van bitumen of Epoxy, welke met fijn split wordt ingestrooid. Dit om de ondergrond te beschermen tegen weersinvloeden of zoutindringing of om scheurvorming op te kunnen vangen. Zoals op vloeren in parkeergarages of bruggen.  Dergelijke lagen moeten aan een veel voorwaarden voldoen en uitermate slijtvast zijn.

 

SMT Betontechniek heeft alles in huis om schade in ondergronden en beton te voorkomen en de levensduur te verlengen.

Specialistische preventietechnieken

In beton geldt ook: voorkomen is beter dan genezen. Wij beheersen diverse andere specialistische preventietechnieken voor het controleren van scheurvorming in beton, en voor het voorkomen van opdwarrelend stof uit spoorballast in tunnels en bij stations. Wij vertellen je er graag meer over.

 

Deze parkeergarage is voorzien van een coating op de afwerkingslaag.

White Tank System (WTS)

Iets beschadigen om het sterker te maken. Klinkt raar, maar dat is het niet. SMT Betontechniek gebruikt deze bijzondere techniek om waterdichte constructies van hoge kwaliteit te leveren. Zie het zo: scheuren doet beton toch. Dat kan je niet tegenhouden. Reparatie kan dan een omvangrijke klus zijn. Die energie kan beter gestoken worden in scheuren laten ontstaan waar jij dat wil, daar waar jij ze optimaal kunt beheersen. De scheuren laten ontstaan op locaties waar ze het best uitkomen, zal geschieden in overleg met de constructeurs, zij bepalen waar de scheuren moet komen.

Voordeel hiervan kan zijn dat er grotere hoeveelheden krimpwapeningen bespaard kunnen worden.

Verder bij toepassing van dit systeem wordt er een 10 jarige verzekerde waterdichtheidsgarantie afgegeven.

WTS is succesvol toegepast bij de bouw van een ondergrondse parkeergarage DUO2 te  Groningen. Op dit project is het systeem voor weinig geld toegepast omdat de besparing op de wapening zeer groot was, waardoor het WTS systeem zich zelf terug betaald heeft.  Een primeur.

Meer advies over betonbescherming?

Marco de Ruiter

Projectleider


0627458757

Ontdek meer over betontechniek

Pagina

Betoninjectie

Lees meer
Lees meer over Betoninjectie

Pagina

Betonreparatie

Lees meer
Lees meer over Betonreparatie

Project

Betonpreventie Brug Parkstrook Vleuterweide

Lees meer
Lees meer over Betonpreventie Brug Parkstrook Vleuterweide