In het kader van het groot onderhoud van Vaarwegen 7b, heeft SMT Betontechniek een breed scala aan herstelwerkzaamheden uitgevoerd op het project. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd in opdracht van de aannemerscombinatie GSB – Strukton Wegen & Beton en omvatten onder andere betoninjectie- en betonherstelwerkzaamheden. Deze herstelwerkzaamheden zijn gericht op het versterken en beschermen van de brug tegen verdere beschadiging en hebben geleid tot een veilige en stabiele brug.
De John S. Thompsonbrug is een vaste brug over de Maas die in 1927-1929 gebouwd is als onderdeel van de rijksweg ‘s-Hertogenbosch – Nijmegen (later N324) tussen de gemeenten Grave in Noord-Brabant en Nederasselt in Gelderland. De brug is 515 meter lang en heeft 9 overspanningen en fungeert ook als ophanging van de schuiven van de stuw. De brug is op een speciale manier geschilderd, waarbij de kleuren van rood aan de Brabantse zijde naar groen aan de Gelderse zijde verlopen, met het beoogde effect van een regenboog tussen Gelderland en Brabant.
SMT Betontechniek heeft recentelijk betoninjectie- en betonherstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de John S. Thompsonbrug in Grave, Nederland. Deze herstelwerkzaamheden werden volgens BRL3201/CUR 118 en CUR 119 uitgevoerd en hadden als doel om de structuur van de brug te versterken en te beschermen tegen verdere beschadigingen. De scope van de werkzaamheden omvatte onder andere het herstellen van beschadigd metsel- en voegwerk op de tussensteunpunten van de brug, waar er stenen ontbraken en het voegwerk slecht was. SMT Betontechniek produceerde ook zelf de ontbrekende betonnen metselstenen, omdat de originele stenen met een bepaalde vorm en kleur niet meer leverbaar waren van de toeleveranciers.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze ProjectenTijdens groot onderhoud aan de Boshoverbrug in Weert hebben we diverse betonreparaties uitgevoerd. De opdrachtgever heeft de profielen van de voegovergangen verwijderd om ze vervolgens te kunnen vervangen. Hierbij bleek echter dat het beton, vooral aan de onderzijde van de tandopleggingen, behoorlijk beschadigd was.
Deze beschadigingen, aan de onderzijde van de tandopleggingen, hebben we hersteld volgens CUR 118. Het werk bracht enkele uitdagingen met zich mee. We hadden alleen tijdens de nacht toestemming voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Daarnaast bevonden de meeste beschadigingen zich boven het water, wat de bereikbaarheid lastig maakte.
Toch hebben we alles kunnen herstellen.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze projectenVoor een opdrachtgever uit de petrochemie hebben wij een goot onder het asfalt en de betonnen fundering vrijgemaakt zodat het voorzien kan worden van een rooster. Dit is namelijk een wettelijk vereiste voor de vloeistofdichte verklaringen.
Allereerst hebben we het asfalt ingezaagd zodat we de betonplaten eronder met een kraan konden verwijderen. Het deel van de goot wat onder het beton zat is ook ingezaagd en verwijderd. Vervolgens is de goot gesaneerd en hebben we een wapening en bekisting op hoogte aangebracht. Doel hiervan is om nieuwe RVS hoeklijnen te storten zodat de roosters hierop geplaatst kunnen worden.
Na het verwijderen van de bekisting is de slechte betonvloer voorzien van een MC-Bouwchemie schraaplaag. De wanden zijn voorzien van een sulfaatbestendige spachtel. Uiteindelijk is na het uitharden van de reparaties nog een coating systeem aangebracht.
In opdracht van Strukton Rail werkte wij voor ProRail aan het herstellen van diverse betonschades aan de Schinkelbrug, in het spoor en vanaf het water. Door middel van pontons, steigers en spoorveiligheidsvoorzieningen herstelde we de diverse betonschades. Hierbij was het doel van het onderhoud om de levensduur van het viaduct te verlengen.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze projectenIn opdracht van TenneT TSO hebben we de betonnen mastfundaties van de mastenlijn tussen Eindhoven en Hapert gerenoveerd. Hierbij zijn de mastvoeten vrijgegraven, gestraald, gerepareerd en duurzaam geconserveerd.
We zorgde bij de werkzaamheden voor een goede afstemming met de omgeving door zelf te communiceren met alle eigenaren van percelen waar de masten zich op bevinden.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze projecten