TenneT wil de transportcapaciteit verhogen tussen twee stations voor een efficiëntere en betere afhandeling van de toenemende vraag naar energie. De velden op de stations zullen aangepast worden om deze grotere capaciteit aan te kunnen.
Het omvat het versterken van bestaande infrastructuur en het toevoegen van nieuwe componenten, zoals transformatoren en schakelapparatuur. Deze uitbreiding en verbetering zal zorgen voor een betere energie-afgifte en een toekomstbestendige infrastructuur voor de netbeheerder TenneT. Als gevolg van het vergroten van de transportcapaciteit van de hoogspanningslijn dienen ook de velden op de stations geschikt gemaakt te worden voor deze grotere transportcapaciteit.
Om de transportcapaciteit te verhogen tussen beide stations, zal er veel werk moeten worden verricht aan de bestaande betonconstructies. Hierbij zullen betonreparaties moeten worden uitgevoerd en een groot aantal voetplaten moeten worden ondersabeld.
De nieuwe constructie voor de hoogspanningslijn zal geplaatst worden op de bestaande poeren, waarbij nieuwe voetplaten gebruikt worden. In sommige gevallen is de ruimte tussen de voetplaat en de poer zo klein dat deze niet gevuld kan worden met cementgebonden ondersabelingsmortel. In dit geval zal de poer afgedicht worden en zullen de holle ruimtes gevuld worden met een kunsthars door middel van injecteren.
De betonschades zullen volgens de BRL 3201 CUR 118 hersteld worden en het injecteren zal volgens CUR 119 worden uitgevoerd. De werkzaamheden zullen over een aantal fases worden verdeeld en zullen nog meerdere maanden duren.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving.
Ontdek Onze ProjectenIn het kader van het groot onderhoud van Vaarwegen 7b, heeft SMT Betontechniek een breed scala aan herstelwerkzaamheden uitgevoerd op het project. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd in opdracht van de aannemerscombinatie GSB – Strukton Wegen & Beton en omvatten onder andere betoninjectie- en betonherstelwerkzaamheden. Deze herstelwerkzaamheden zijn gericht op het versterken en beschermen van de brug tegen verdere beschadiging en hebben geleid tot een veilige en stabiele brug.
De John S. Thompsonbrug is een vaste brug over de Maas die in 1927-1929 gebouwd is als onderdeel van de rijksweg ‘s-Hertogenbosch – Nijmegen (later N324) tussen de gemeenten Grave in Noord-Brabant en Nederasselt in Gelderland. De brug is 515 meter lang en heeft 9 overspanningen en fungeert ook als ophanging van de schuiven van de stuw. De brug is op een speciale manier geschilderd, waarbij de kleuren van rood aan de Brabantse zijde naar groen aan de Gelderse zijde verlopen, met het beoogde effect van een regenboog tussen Gelderland en Brabant.
SMT Betontechniek heeft recentelijk betoninjectie- en betonherstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de John S. Thompsonbrug in Grave, Nederland. Deze herstelwerkzaamheden werden volgens BRL3201/CUR 118 en CUR 119 uitgevoerd en hadden als doel om de structuur van de brug te versterken en te beschermen tegen verdere beschadigingen. De scope van de werkzaamheden omvatte onder andere het herstellen van beschadigd metsel- en voegwerk op de tussensteunpunten van de brug, waar er stenen ontbraken en het voegwerk slecht was. SMT Betontechniek produceerde ook zelf de ontbrekende betonnen metselstenen, omdat de originele stenen met een bepaalde vorm en kleur niet meer leverbaar waren van de toeleveranciers.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze Projecten