SMT Betontechniek heeft in opdracht van de Gemeente Weert renovatiewerkzaamheden uitgevoerd aan de technische ruimte van de Stadsbrug in Weert. Uit een uitgebreide technische inspectie door Adviesbureau Boosten bleek dat het beton in het plafond aanzienlijke schade had opgelopen, en er lekkages aanwezig waren rondom het toegangsluik. Daarnaast was de zand/cementvloer losliggend. Deze gebreken vergden een snelle en doeltreffende aanpak.
Om de veiligheid van de werknemers en omstanders te waarborgen, zijn tijdens de werkzaamheden de volgende maatregelen getroffen:
Het voornaamste doel van dit project was het herstellen van de betonschades en het verhelpen van de lekkages in de technische ruimte van de Stadsbrug. Door de gedetailleerde inspectie vooraf en de inzet van veiligheidsmaatregelen kon de renovatie veilig en efficiënt worden uitgevoerd.
Dankzij de grondige aanpak en inzet van het team zijn de werkzaamheden binnen de geplande termijn van drie weken succesvol afgerond.
Tijdens groot onderhoud aan de Boshoverbrug in Weert hebben we diverse betonreparaties uitgevoerd. De opdrachtgever heeft de profielen van de voegovergangen verwijderd om ze vervolgens te kunnen vervangen. Hierbij bleek echter dat het beton, vooral aan de onderzijde van de tandopleggingen, behoorlijk beschadigd was.
Deze beschadigingen, aan de onderzijde van de tandopleggingen, hebben we hersteld volgens CUR 118. Het werk bracht enkele uitdagingen met zich mee. We hadden alleen tijdens de nacht toestemming voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Daarnaast bevonden de meeste beschadigingen zich boven het water, wat de bereikbaarheid lastig maakte.
Toch hebben we alles kunnen herstellen.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze projectenIn opdracht van Strukton Rail werkte wij voor ProRail aan het herstellen van diverse betonschades aan de Schinkelbrug, in het spoor en vanaf het water. Door middel van pontons, steigers en spoorveiligheidsvoorzieningen herstelde we de diverse betonschades. Hierbij was het doel van het onderhoud om de levensduur van het viaduct te verlengen.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze projectenSMT Betontechniek heeft alles in huis om schade in ondergronden en beton te voorkomen en de levensduur te verlengen.
In Vleuten heeft SMT Betontechniek (voorheen bekend als Tensa) bij de Brug Vleuterweide het verkeersbrugdek afgewerkt. Het geheel is voorzien van een epoxy slijtlaag en is vervolgens ingestrooid met grove korrel.
Bij een slijtlaag brengen we een conserveringslaag aan op asfalt of beton om scheurtjes en oneffenheden te dichten. Meestal bestaat deze laag uit een onderlaag van bitumen of Epoxy, welke met fijn split wordt ingestrooid. Dit om de ondergrond te beschermen tegen weersinvloeden of zoutindringing. Denk bij coatings aan een afwerkingslaag om bijvoorbeeld beton van een bescherming te voorzien.
De epoxy slijtlaag wordt ingestrooid met grove korrel.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze projecten