In het kader van het groot onderhoud van Vaarwegen 7b, heeft SMT Betontechniek een breed scala aan herstelwerkzaamheden uitgevoerd op het project. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd in opdracht van de aannemerscombinatie GSB – Strukton Wegen & Beton en omvatten onder andere betoninjectie- en betonherstelwerkzaamheden. Deze herstelwerkzaamheden zijn gericht op het versterken en beschermen van de brug tegen verdere beschadiging en hebben geleid tot een veilige en stabiele brug.
De John S. Thompsonbrug is een vaste brug over de Maas die in 1927-1929 gebouwd is als onderdeel van de rijksweg ‘s-Hertogenbosch – Nijmegen (later N324) tussen de gemeenten Grave in Noord-Brabant en Nederasselt in Gelderland. De brug is 515 meter lang en heeft 9 overspanningen en fungeert ook als ophanging van de schuiven van de stuw. De brug is op een speciale manier geschilderd, waarbij de kleuren van rood aan de Brabantse zijde naar groen aan de Gelderse zijde verlopen, met het beoogde effect van een regenboog tussen Gelderland en Brabant.
SMT Betontechniek heeft recentelijk betoninjectie- en betonherstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de John S. Thompsonbrug in Grave, Nederland. Deze herstelwerkzaamheden werden volgens BRL3201/CUR 118 en CUR 119 uitgevoerd en hadden als doel om de structuur van de brug te versterken en te beschermen tegen verdere beschadigingen. De scope van de werkzaamheden omvatte onder andere het herstellen van beschadigd metsel- en voegwerk op de tussensteunpunten van de brug, waar er stenen ontbraken en het voegwerk slecht was. SMT Betontechniek produceerde ook zelf de ontbrekende betonnen metselstenen, omdat de originele stenen met een bepaalde vorm en kleur niet meer leverbaar waren van de toeleveranciers.
Wij werken voortdurend aan nieuwe projecten om actief bij te dragen aan een gezonde en veilige leef- en werkomgeving
Ontdek onze Projecten